اخبار

ایرنا – رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: بهتر است دولت به جای اعطای وام مستقیم به شرکت‌های رایانه‌ای که گاهی منجر به ایجاد رانت و تبعیض می‌شود، پرداخت حق بیمه، لغو انواع مالیات و ارزش افزوده را در دستور کار خود قرار دهد تا بنگاه‌های اقتصادی مجبور به تعدیل نیرو نشوند.

«محمدباقر اثنی عشری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان این که در شرایطی که برای کشور و کسب و کارها پیش آمده است، باید بیش از گشته به حفظ نیروی انسانی و مجموعه مسایل اقتصادی مربوط به آن کوشید، گفت: صاحبان کسب و کار با کم کردن هزینه‌های جاری باید نیروی کار خود را حفظ کنند اما دولت نیز باید بپذیرد که شرایط بحران قوانین خاص خود را نیاز دارد و نمی‌توان شرایط بحران را با همان قوانینی که در زمان رونق جامعه وجود دارد، اداره کرد.

وی افزود: پیشنهاد ما توقف ۶ ماهه قوانین مربوط به مالیات و بیمه تامین اجتماعی است. سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌ای را در قالب وام بلاعوض به شرکت‌ها تخصیص داده که قدم خوب و مثبتی است اما تجربه نشان داده که به توزیع پول ایراداتی وارد است. واقعیت این است برای جلوگیری از رانت و تبعیض، بهتر است پول به صورت مستقیم به حساب شرکت واریز نشود. به جای این کار دولت تقبل کند ۹۰ درصد حق بیمه کارمندان شرکت را بپردازد و با حذف کردن انواع مالیات و ارزش افزوده بستری را مهیا کند تا شرکت‌ها بتوانند مدتی نفس بکشند و به سمت تعدیل نیرو نروند. دولت هم می داند اگر به کسب وکارها کمک کند، آنها بعد از مدتی که بحران را پشت سر بگذارند به دوران اوج خود برمی گردند.

اثنی عشری درباره ادامه روند کاری شرکت‌های رایانه‌ای اظهار داشت: ستاد مقابله با کرونا درباره روال کاری اصناف خیلی مبهم صحبت و در بین الزاماتی که تعیین کرده به شرکت‌های خصوصی به صورت آشکارا نپرداخته است. نظر سازمان نظام صنفی این است که با توجه به درخواستی که ستاد مقابله با کرونا برای فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه داشته ما نیز به این درخواست احترام گذاشته و فعالیت خود را با دورکاری و حداقل نیروی فیزیکی انجام دهیم.

وی گفت: نکته مهم دیگری که در جلسات خود درباره آن صحبت کردیم مساله سرمایه‌های انسانی است که در این بخش فعال هستند. در شرکت‌های رایانه‌ای حدود ۲۵۰هزار نفر شاغل فعال هستند که بالاترین سرمایه‌های این بخش به حساب می‌آیند و صاحبان کسب و کار با کم کردن هزینه‌ها باید در حفظ این نیروی انسانی بکوشند. نیروی متخصصی که اکنون نیز تعدادشان برای این صنعت بسیار اندک است.

اثنی عشری ادامه داد: با همکاران خود در نظام صنفی رایانه‌ای صحبت کردیم تا اگر ممکن باشد بتوانیم در پرداخت‌های سه ماه اول سال تعدیل منفی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: همکاران ما در بخش سخت افزار، شبکه، اینترنت و شرکت‌های اف سی پی و سروکو توانستند در دوره قرنطیه، شبکه اینترنت پایدار را با حداقل اختلال برای شهروندان مهیا کنند. شرکت‌های بانکداری الکترونیک و فروشگاهی که سرویس اتوماسیون ارایه می‌دهند، اکثرا در زمان قرنطینه مشغول کار بودند و هستند. ایجاد سرویس پایدار مانع از خروج افراد از خانه برای انجام کارهای ضروری می‌شود. ضمن این که بخش دیگری از همکاران ما سعی کردند بهترین خدمات را در حوزه امنیت داده ها انجام بدهند و برخلاف داده‌های دولتی که در این مدت مورد تعرض قرار گرفته، شرکت‌های خصوصی خیلی مشکل اینچنین نداشتند.

منبع خبر

نوشته رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور: وام مستقیم به شرکت‌ها، رانت و تبعیض ایجاد می‌کند. اولین بار در شرکت فن آوری اطلاعات آرنگ | Arangit. پدیدار شد.


ادامه خبر »



شرکت آرنگ ۲۹دی ماه ۱۳۹۸ در یک روز زیبای برفی میزبان جمعی از مشتریان عزیز خود از سرتاسر ایران بود.
این کارگاه با هدف معرفی ماژول های جدید سامانه جام و آموزش تخصصی کاربری جدید سامانه و همچنین معرفی استاندارد iso10015 ویرایش ۲۰۱۹ و آشنایی با یادگیری خرد (Micro Learning) با میزبانی مهندس امین معدولیت، مدیر تحقیق و توسعه آرنگ و با همکاری آقای دکتر کاظمی، مدیر آموزش مپنا و آقای دکتر سیف اللهی در سالن همایش های هتل پارسیان انقلاب برگزار گردید.
در این کارگاه آموزشی، همکاران ما در آرنگ به معرفی ماژول‌های جدید سامانه جام، پاسخ دهی به سوالات متدوال پشتیبانی و بررسی موردی تک تک قسمت‌های نرم افزار پرداختند.
ویرایش جدید ایزو ۱۰۰۱۵، که در دسامبر ۲۰۱۹ (برابر با آذر ماه ۱۳۹۸) منتشر شده، خطوط راهنمایی را برای ایجاد، پیاده سازی، نگهداری و بهبود سیستم‌هایی برای “مدیریت شایستگی” و “توسعه کارکنان” به منظور تاثیرگذاری مثبت بر بروندادهای مرتبط با انطباق محصولات و خدمات و نیازها و انتظارات طرف‌های ذینفع مرتبط با سازمان، ارائه می‌دهد. آقای دکتر سیف اللهی مدرس و مشاور برتر iso10015 در خصوص مهمترین تغییرات این ویرایش نسبت به ویرایش‌های قبل صحبت کردند.
آقای دکتر کاظمی که سابقه درخشان ایشان در زمینه آموزش و توسعه منابع انسانی زبانزد است، در خصوص آموزش های خرد (Micro Learning) به عنوان متدی جدید و خلاقانه نکاتی را مطرح کردند. آموزشِ خُرد به استراتژی آموزشی اشاره دارد که محتوای آموزشی را در بخش‌های کوچک به صورت لقمه‌ای آسان و قابل هضم به کاربران ارائه می‌دهد.
در پایان جشن ۱۹ سالگی آرنگ با حضور مدیران ارشد آرنگ و در کنار مشتریان عزیز و همراهان همیشگی برگزار گردید.

نوشته برگزاری کارگاه تخصصی ویژه مشتریان آرنگ اولین بار در شرکت فن آوری اطلاعات آرنگ | Arangit. پدیدار شد.


ادامه خبر »



تسلیت
ارسال شده توسط arangit

متاسفانه خبردار شدیم، مادر گرانقدر همکار عزیزمان جناب آقای افشاری، مدیریت محترم پشتیبانی شرکت آرنگ به رحمت ایزد منان پیوسته‌اند.

از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و مغفرت و برای ایشان و خانواده محترمشان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماییم.

نوشته تسلیت اولین بار در شرکت فن آوری اطلاعات آرنگ | Arangit. پدیدار شد.


ادامه خبر »



آزمون رتبه بندی پرسنل حین خدمت کارکنان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعنوان بخشی از سیستم ارزیابی پرسنل بصورت فصلی برگزار می گردد. این آزمون‌ها بصورت آنلاین و در ۳۱ استان کشور و بصورت همزمان برای حدود ۲۵۰ نفر از پرسنل از طریق سامانه جام اجرا می گردد. جهت رعایت مسایل امنیتی آزمون، سوالات و گزینه‌ها بصورت اتفاقی از داخل مخزن سوالات انتخاب و ارایه می گردد و با ایجاد سطوح برای سوالات (آسان ،معمولی و دشوار) و نیز تعداد برابر سوال از هر مخزن ،توزیع برابری برای پرسنل بدست می‌آید.

نوشته برگزاری آزمون رتبه بندی پرسنل سازمان تنظیم مقررات رادیویی توسط نرم افزار جام اولین بار در شرکت فن آوری اطلاعات آرنگ | Arangit. پدیدار شد.


ادامه خبر »



موسسه اعتباری نور درسال ۱۳۹۱ با رویکردی ویژه و نگاهی تازه در راستای توجه به نقش فعال موسسات خصوصی و نیز غیردولتی در بانکداری کشور و بهره گیری از تفکرات و تجربیات کارشناسان امور بانکداری با هدف خدمت رسانی به مردم تشکیل و سازماندهی شده است.موسسه اعتباری نور به عنوان یکی از چهار موسسه ای است که به صورت رسمی و با مجوز بانک مرکزی در کشور فعالیت می کند .شایان ذکر است این مجموعه در مسیر رشد و بالندگی خود با بیش از ۳۴۰ شعبه در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به مشتریان را دارد.

شرکت آرنگ مفتخر است در مسیر رشد و تعالی این سازمان با ارائه سامانه مدیریت آموزش منابع انسانی و سامانه آموزش از راه دور و آموزش آنلاین با آنها هم قدم شود.

با توجه به جایگاه ویژه نیروی انسانی در موسسه اعتباری نور و همچنین توجه مدیران مجموعه جهت سهولت دسترسی به مشاهده دوره های آموزشی در هرزمان و مکان اقدام به خرید اپلیکیشن موبایل جام همراه نمودند.

نوشته موسسه اعتباری نور به جمع خانواده آرنگی‌ها پیوست اولین بار در شرکت فن آوری اطلاعات آرنگ | Arangit. پدیدار شد.


ادامه خبر »



سازمان حفاظت محیط زیست در راستای تحقق اهداف آموزشی خود از جمله:

  • ارتقاء دانش و مهارت حرفه ای کارکنان در تمامی سطوح شغلی
  • بهبود آموزش مستمر کارکنان در جهت پیشبرد اثربخشی مفاهیم محیط زیست در نظام آموزشی کشور
  • انجام نیازسنجی آموزشی مشاغل (منطبق با استانداردهای نظام جامع آموزش کارکنان دولت)

اقدام به نصب و راه‌اندازی نرم افزارهای مدیریت آموزش (جام) و سامانه آموزش فراگیران (جام فردی) و نرم افزار آموزش از راه دور و آزمون الکترونیکی در ۳۱ استان زیرمجموعه خود نمود.

در این پروژه استاندارد‌های آموزشی ۳۵۰ پست موجود در این سازمان که شامل:

  • تهیه و تدوین شرح وظایف مشاغل سازمانی
  • تهیه و تدوین شایستگی های مشاغل سازمانی
  • تهیه و تدوین دوره‌ها و استاندارد های آموزشی سازمانی
  • تهیه و تدوین سر فصل هر یک از دوره های آموزشی سازمانی

توسط تیم مجرب نیازسنجی شرکت آرنگ تهیه و تدوین گردید.

نوشته طرح جامع آموزش در سازمان محیط زیست اولین بار در شرکت فن آوری اطلاعات آرنگ | Arangit. پدیدار شد.


ادامه خبر »